utorok 26. decembra 2017

Lietanie na Štefana v Tomčanoch 2017


Firefox video neberie, ale televízny prehliadač si poradí...Celý album tu
Tento  bol  vraj 41. ročník...od roku 1980  som sa zúčastnil  každého lietania. Ako to bolo v roku 2009 si tiež pamätám...
NOVÉ: PEL MEL
Takto sme začínali na Štefana...rok 1981? (presne bude vedieť Igor:-)
Zľava, už nemodelárčia: Peter, Jozef, Olik (môj švagor)...a moju ruskú baranicu už zožrali mole:-)

 PEL MEL Štefanského lietania v Martine...
  • Priložená čb fotografia je najstaršia čo som objavil(rok 1981), lietali sme bočnej ceste do Tomčian, letisko bolo zasnežené a neprístupné.
  • Zimy boli iné, snehu v Turci bolo neúrekom. Zmenila sa klíma stavbou Žilinskej priehrady...potvrdili lyžiari, dolu sa svahy vôbec nezasnežovali.
  • Schádzalo sa nás pár (5-6), išlo jedno auto s modelom vercajgom a ostatní na bežkách...
  •  Na zábere , súprava bola amatérska, model balzový na spalováka...
  • Boli sme mladí a ...neboli sme puritáni (Peter vľavo drží kalíštek:-), spomínam že sme model  aj  s pilotom"pochovávali", Jozef ("Orech" sa modlí) bol hlavným aktérom.
  • Všetko sme ukončili vo vykúrenej klubovni...Vilo (Ataman) nalieval, hodovalo sa  dlho do noci...
  • Na blogu som písal  už o roku 2008 spomínanú fotografiu prikladám až teraz!
Digitálna éra modelárstva a fotografovania je už o inom:
 Posledné roky  všetci prežívame "DOBRÉ časy"...
  • Modelárstvo sa zmenilo na hobbyzmus. Vznikli novo-modelári : kupovači a lietači. 
  •  A my stavačí si žijeme svoj modelársky život a užívame si to
  • Teraz si kúpiť vlastne môžeme hocičo:
    •  3 servá stáli jeden mesačný plat...
    • RC súpravy sme si robili...
    • Balza (dobrá) a modely  sa kúpiť nedali...
    • Spravidla sme mali LEN jeden letu schopný model...
  •  Posledné  "Štefanské" stretnutie bolo  aj  o "dobrých časoch":
Vôbec neľutujem, práve naopak: Som rád že takéto časy nastali

Žiadne komentáre: