nedeľa 3. septembra 2017

Modely nad Sliačom 2017...


....akcia zrušená
Aj tento rok som mal v mojom modelárskom kalendári naplánovaný výjazd  na Sliač , ako vlani, ALE všetko nakoniec dopadlo ináč:

Už vo štvrtok večer mi bolo jasné že predpoveď počasia je na sobotu daždivá a leto ešte vydrží do piatku ( deň pracovného voľna). Tak som nakoniec smerom na Zvolen  cestoval o deň skôr s príjemnou  zastávkou na Kováčovej a Kremnici.
Pridám pár postrehov ku zrušenej  akcii" Modely nad Sliačom 2017"
  • Pravdu povediac mi celkom odľahlo, keď som zistil, že akcia bude zrušená z bezpečnostných dôvodov. V prostredí medzinárodného letiska organizovať modelársku akciu je  na hranici zdravého úsudku a  nesmiernej odvahy...a ešte keď nás pozýva predseda RLM, ktorí má dbať o bezpečnosť modelárstva.
  • Aj najmenšie zaváhanie  a prípadná "mimoriadna udalosť"  počas modelárskej akcie, by sa okamžite rozniesla po Interne, letisku Sliač by to poriadne poškodilo...
  • Viem o čom píšem,  verejné vystúpenie je stresujúca záležitosť pre pilotov aj organizátorov a náhoda je sviňa. (modelárska technika je poruchová...)
  • Vlani som bol na pľaci, dokonca som aj pridal video s  pocitmi pilota, stačí málo a... radšej nenapíšem. Milanov nádherný  model nakoniec skončil  v poli a v plameňoch.
  • Takže dúfam že  akcia sa na budúci rok uskutoční inde, nie na medzinárodnom letisku, ale na inej modelárskej ploche
Počasie a modelárstvo... + pridám  samostatný príspevok.
  • V dobe internetu a radarových dát predpovede sú veľmi presné . Dva dni pred akciu bolo jasné že   na Sliači bude daždivé počasie.  V prípade súťaže, zamračená obloha a prehánky až tak nevadia. 
  • Na predvádzacej akcii je to horšie...diváci aj piloti si odnášajú "pocity" a počasie býva spravidla rozhodujúce...
  • Ešte deň  pred plánovanou akciu bolo v okolí Sliača tropické počasie a zamračený ale teplý   večer v Kremnici avizoval sobotnú zmenu počasia...
 

Žiadne komentáre: