pondelok 7. septembra 2015

Dopravný úrad SR vydal dňa 19.08.2015...


...rozhodnutieč. 1/2015  , ktorým sa určujú podmienky vykonania letu lietadlom spôsobilým lietať bez pilota (naše RC modely) vo vzdušnom priestore Slovenskej republiky
Guľaté razítko, podpis a rozhodnutie PLATÍ!
pre mňa a pre všetkých dotknutých modelárov z rozhodnutia !!!
Pôvodne som nechcel reagovať, ale na Internetovom fóre RCmania  sa diskutuje ku obsahu zákona a TU , sa publikoval odkaz na tento článok  a denne niekoľko desiatok  stovka  návštevníkov hľadá  moje reakcie.... Áno, som dobre informovaný modelár, čítam, aj TU počúvam kamarátov, osobne poznám predsedu Rady let.mod . "Rozhodnutie" ma vôbec ma neprekvapilo,  žiadne likvidačné rozhodnutie, jednoducho muselo prísť. Verím , že sa konečne  rozlíšia  modelári od "hračičkárov".... 
NOVÉ :..uplynul  jeden mesiac od zverejnenia   rozhodnutia.
NOVÉ :... uplynuli štyri mesiace od vydania rozhodnutia.
 Čo zmenilo pre mňa a mojich najbližších kamarátov?
  • Zmenil som nastavenie alarmov na telemetri na výšku 120 m :-),
  • Zvolali sme KK (Konštrukčnú kanceláriu:-),   Jarko školovaný letecký inžinier, nám prerozprával zákon do "modelárčiny",  ( aj sme sa  s Igorom vyhádali...)
  • Maťo ako bývalý zamestnanec DÚ, mi ozrejmil štruktúru DÚ a právomoci "komisárov"
  • Honzo,  mi vysvetlil ako zákon (doplnok X) funguje inde: Vykonáva sa odborne a  korektne !
  • Zistil som aké sú letecké zákony v iných štátoch EÚ, konzultoval obmedzenia s aktívne lietajúcim  modelárom v Nemecku
  •  Nič sa nezmenilo ani v ZMOSe funkcionári oznámili že budú konať:-)
.... ALE ! 
  •  Pozde ALE, predsa (v novembri )... sa prezident ZMOSu, sa stretne s vedením DÚ..
  • ALE z kalendára súťaží ZMOSu , sa konala najmenej jedna  akcia,  kde sa určite rozhodnutie porušilo:-(
  • ALE bol by som rád, keby  si vyjednávači  za modelárov uvedomili, že "ťahajú za veľmi krátke nitky".
    • Na zásadné zmeny je POZDE !, bolo teba jednať včas, keď sa rozhodnutie tvorilo!
    • Vyjednávacie "mantinely" sú veľmi úzke, platia  zákony mimo DÚ, ktoré sa ďalej budú  LEN a LEN sprísňovať!  
  •  ALE , ako obyčajný člen organizácie očakávam oficiálne vyjadrenie  ZMOSu ku rozhodnutiu, verím že vďační budú aj organizátori akcií... a chlapcom na Sliači držím palce aby v tomto  novom legislatívnom prostredí  úspešne absolvovali akciu.(dopísané po akcii: hlavné že nestala žiadna škodová udalosť!)
  •  Dnes.19-9-2015 uplynul CELÝ mesiac od od zverejnenia   rozhodnutia, pomaly utícha "rozhorčenie" nad rozhodnutím...
  • NOVÉ. Dnes 19-12-12. uplynuli štyri mesiace od rozhodnutia!
    • NEEXISTUJE žiadne oficiálne vyjadrenie k rozhodnutiu!

Žiadne komentáre: