streda 13. marca 2013

Falcon po druhé...

Pravidelne, skoro každý deň pridávam zo pár kúskov balzy trochu lepidla a teraz laku na FALCONA. Čím ďalej tým viac sa mi model začína páčiť, mám dokonca pripravenú "skoro" dobovú povrchovku. Od Jarka mám správy, že  jeho Skylark lieta parádne, tak sa  mám na čo tešiť...Práve som dokončil poťahovanie a lakovanie  Vliesom. Vlies je vlastne umelá hmota, ale má vizáž papiera.  Dá sa výborne farbiť, slušne sa lepí na drevo a čo je najdôležitejšie výborne sa dá vypnúť. Igor doviedol do dokonalosti celú technológiu poťahovania a lakovania. Lakovanie , kombináciou zaponového, lepiaceho a lesklého laku je hotová alchýmia. ALE výsledok je nááádherný...Vnútornosti modelu sú už na ceste z "Čínskeho hračkárstva", motor je už na mieste...


BUDE: Falcon po tretie:-)...
Viem že je to ne fér, klik a  niečo BUDE....tak pripisujem dodatočne:
  • Motor je uložený na uhlíkových trubkách ukotvených v motorovej prepážke, veľmi podobne ako v Comete.
  • Motorový kryt podľa Igora laminujem na hustý polystyrén, polepený izolepou. Stačia dve vrstvy 100 gr. tkaniny. Lepiaca páska vytvorí na vnútornej strane hladký povrch a nie je taká spotreba epoxidu, nevsakuje do hornej vrstvy PS. Páska sa oddelí po vyliati riedidlom...
  • Asi som  v texte nezdôraznil: Vlies sa po prilepení na kostru vypína teplom, normálne žehličkou ako fólia...
  • Lesklý lak na povrchu: POZOR, je to veľmi ťažký lak (g/m2), obsahuje živice, ktoré zapĺňajú póry a papier nevlhne. Problémom je každá ďalšia vrstva, ktorá už do Vliesu nevsiaka, ale len pridáva na hmotnosti, takže  miešať a riediť... ( a tu je tá alchýmia:-)
  • Čínske hračkárstvo.... , asi bude samostatný článok: Číňania sa za posledné roky veľmi zlepšili, 
    • Striedavé motory sú rovnako kvalitné ako v Európe, nie všetky, treba vedieť ktoré...
    • Lipolky na bežné lietanie stačia, mám v Comete po 300 cykloch fungujú...
    • FASST Compatible, nie je čo riešiť, na naše lietanie stačí za 1/4 ceny...
      atď....Dodatočne doplnené v roku 2015.  Ale POZOR  na Futaba fw 5.0 !!! nepracuje so starými prijímačmi "fasst compatible"

Žiadne komentáre: