nedeľa 3. júna 2012

Gôtovany 2012.




Zatiaľ len fotografie  ale postupne budem pridávať svoje postrehy, také "pel mel" (všechochuť")
Pod fotografie som v Picase pripísal komentár tak zatiaľ aspoň niečo...
Ak to nemáte chuť čítať  do konca, tak to napíšem ešte raz na začiatok:
Gôtovany v takomto formáte (pre divákov a bez ochranných prvkov) sú hazardom a nezodpovednosťou usporiadateľov
  • V nedeľu bolo lepšie počasie ako v sobotu, podľa fotografií, čo som našiel zo soboty na webe som nemal veľkú chuť cestovať, akcia podľa fotiek nič moc... 
  • Na webe som sa dočítal, že Martkíza dala asi minútové video, Jendo našiel na webe. TU.TU.TU.
  • Bezpečnosť divákov na akcii: KATASTROFA . Plôtik z maskovacej sieti na oceľovom lane nemôže dvadsať kilový model zastaviť !!! Nechcem "maľovať čerta na  RC lietadlo", ale mám vlastnú skúsenosť. Pred  pár rokmi mi na Juřince (klubové letisko ZDZ) rozsekala uhlíková vrtuľa na Krillovom modeli plastovú stoličku, len pár sekúnd pred tým som na nej sedel... (v garáži mám torzo...). Odlietavajúce časti plastu zranili rozhodcu pár metrov ďalej....
  • Vrtuľníky, kontra plošníky... piloti sa nemajú akosi v láske. V Gôtovanoch letel v nedeľu letel len jeden ale musím že  skonštatovať "ako splašená metla"  a PARÁDNE. Neviem prečo, ale dalo sa to pozerať, obraty mne neznáme, lietal veeeľmi kultivovane čitateľne. Let na chrbte budil dojem istoty a  sám som mu zatlieskal!!! Vlani v Zolnej vrtuľníkari sa predviedli v plnej svojej "čudnosti". Lietali mimo hlavného programu  (plietli sa do dráhy plošníkov ) sami pre seba a tešili  sa každej havárke. Také lietanie  bez ochrannej siete  pred divákmi ve obrovským hazardom a nezodpovednosťou...
  • Na akomsi slovenskom modelárskom fóre prebieha  diskusia: Komu to lepšie...lieta, mladým či starším, vyslúžilým či zaslúžilým pilotom. Platí aj v modelárstve, to čo na každom smetisku o kohútoch. Na spoločnom letisku ( aj smetisku) treba prejaviť slušnosť , toleranciu a rešpekt. Treba prísť (chýbali mi Ľubo  a Laco z Trenčína, chalani z N.Z a Šurian, Dušan zo Sp.n.Vsi) a radšej sa porozprávať live ako na fóre si vylievať zlosť....
  • Otto ako moderátor prekročil mieru akceptovateľného  verejného vystúpenia. Pre odborníkov neskutočne táral, pre kamarátov trápne zdôrazňoval sympatie a v laickej verejnosti vyvolával úsmev v nespisovnom vyjadrovaní...
  • Mne osobne sa najviac páčili : Akrobat Ivo, maketár Miro, ako modelárska legenda Peter a zabávač Peter(?)
  • Ivanova havária.Celý jeho let som akosi intuitívne fotografoval, bol som na ploche v tesnej blízkosti pilotov, väčšinu letu som sledoval cez objektív fotoaparátu. Už pri vleku vládla nervozita (kurňa, neťahaj tak prudko...) a po vypnutí vetroňa v  opakovanom tlačenom premete sa dostal tesne nad "repku" a čo som videl tak si myslím, že pilot  "strvrdol" a potiahol na chrtbe... 
  • Na záver: Gôtovany v takomto formáte (pre divákov a bez ochranných prvkov) sú hazardom a nezodpovednosťou usporiadateľov. Viem si predstaviť pokračovanie akcie ako modelárske stretnutie pilotov s vylúčením verejnosti aspoň s jednou vysokou pevnou sieťou pri kempe a parkovisku a  bezpečnou bariérou pred modelmi.
  • Žiadne komentáre: