nedeľa 1. marca 2009

Tomčany na snehu.

Všetky domáce počítače s Internetom mám cez víkend obsadené a tak sa venujem modelárčine. Bez zhonu ,pomaličky dokončujem AkroMastera a permanentne dobíjam 5 sád lipoliek, pričom odbehujem lietať. Na môj modelársky pľac, na neďaleké ihrisko to mám len 250 krokov. V sobotu a nedeľu doobeda dávam spolu 1,5 hodiny akrobatenia s Tritonom. Striedam 3D lety, s pohodovým akrobatením výmenou Lipoliek 3S a 2S pakov. V nedeľu doobeda stíham dať dva kontrolné lety s AkroMasterom na mojom súkromnom letisku na Horičke. Vypočítané ťažisko v 38% SAT, je už kritické, pre istotu ho posúvam do 34% a to sa zdá OK. AkroMaster drží stopu v premetoch cez celé nebo, nožáky ako na šnúre po celom horizonte, len s minimálnou smerovkou. Po obede sa oteplilo, ešte sa snažím zorganizovať Ivana, ale ma má leteckú partiu dohodnutú v Previdzi. Vyrážam do Tomčian a skalní sú už na mieste. Vlado za asistencie náčelníka pripravuje AkroStara. Po dôkladnej predletovej príprave pri kávičke, Vlado dáva bezproblémový prvý let, s premetmi a výkrutmi, tak ako sa na ostrieľaného pilota patrí...
Vytrvalo lietam na želanie s Tritonom pre fotografistov a filmárom čo sú "nastúperí" pred hangárom. V ideálnom príjemnom počasí striedam 3D lietanie, s prízemným poletovaním na chrbte. PARÁDA. Na koniec ešte letím s AkroMasterom, intenzívne trimujem, tažisko smerovka a výškovka je OK, musím ešte diferencovať krídelká . Pohon je sa zdá byť optimálny na presné akrobatické lietanie.Stúpavé lety sú nekonečné a výdrž je 10 minút s rezervou. V závere dňa fotografujem Peťové nové modely, chystá webgalériu na ich svahácku stránku.

1 komentár:

Vojto Stupák povedal(a)...

Ďakujem Vladovi za perfektnú fotku v titule príspevku. Strčil som mu foťák do ruky "len tak" a výsledok je niekoľko podarených záberov. To povisovanie sa zdá ako "malina" ale je za tým niekoľko desiatok hodín pokusov a omylov v reále. Simulátor je v tomto štádiu zbytočný v skutočnosti je to ináč.